bledy w marketingu

Błędy w marketingu.

Czy można je robić i jak sobie z nimi radzić (psychicznie)?

Czy można je robić i jak sobie z nimi radzić (psychicznie)?

Ostatnio zadzwonił do mnie klient. W trakcie projektu popełnił błąd. Z jakiegoś powodu bardzo chciał udowodnić mi, że to była moja wina. Rozbawiła mnie ta sytuacja, bo nie mam problemu z błędami innych. Tym bardziej, że wiedziałam, że jego błąd i miałam na to maila:) Wiecie, co zrobiłam?

Powiedziałam mu — wiesz co, uznajmy dla jasności, że to mój błąd. I że wszystkie kolejne zrobiłam też. Bo będzie ich pewnie jeszcze kilka, to duży projekt. Ułatwi nam to bardzo pracę, a ja nie mam z tym problemów, że robię błędy, bo mam do tego prawo. Dlatego, nie musimy już zajmować się winnymi. Mogę wziąć na siebie winę. Skupmy się na rozwiązaniu teraz. Co robimy, żeby z tego wyjść.

Z pamiętnika perfekcjonistki

Kiedyś było inaczej. Nie dawałam sobie prawa do błędów. Wszystko musiało być zrobione tip top. Cierpiała na tym moja rodzina, dziecko, ja. Bardzo cierpiałam. Aż trzęsłam się, płakałam czasami nawet, że coś może mi nie wyjść, że coś nie będzie dowiezione na termin, że może nie być najlepsze!

Dziś już wiem, że:

  • Robię błędy. Będę je robić.
  • Nie jestem doskonała. Nie będę.
  • Nie będę najlepsza. Nigdy.
  • Staram się uczciwie pracować, tak planuję pracę.
  • Błędy traktuje jako lekcje i wyciągam z nich wnioski.
  • Kiedy nie daję radę, sięgam po pomoc uczciwych i kompetentnych ludzi. Oni też robią błędy i to jest ok.
  • Jeśli czegoś nie umiem — to mówię — ostatnio na przykład powiedziałam klientowi, że według mnie inna agencja zrobi to lepiej, lepiej mu pomoże, żeby ją zatrudnił, nie mnie (zgadnij, czy to zrobił).
  • Jeśli coś jest niezgodne z moimi wartościami — nie biorę tego. Ostatnio odmówiłam dwóch projektów — jeden z branży hazardowej, bo to nie jest zgodne z tym, w co wierzę.

Metoda błędów i błędów

To wszystko, o czym tutaj piszę to 5 lat pracy. Walki ze sobą i dochodzenia do tego, że nie muszę pracować i żyć jak inni. Tobie też to polecam. Masz prawo do błędów. Pozwól sobie być dostatecznie dobrą.

Kontakt do mnie

Jeśli masz markę i prowadzisz social media – ta wiedza na pewno Ci sie przyda: zamów szkolenie dla swojego działu marketingu

Joanna Burdek

Joanna Burdek – autorka tekstu

Strateżka, pisarka, copywriterka, właścicielka agencji Brand Useful. Prowadzi szkolenia ze strategii marki i neurocopywritingu.

Pracowała dla takich marek jak Continental, Nutella, O bag. Autor w Sprawny marketing, Marketing przy kawie, Marketer+, Nowy Marketing, Brief.