bledy w marketingu

Marketerzy to oszuści.

Jeśli nie myślisz o kliencie, nie uczysz się i robisz to tylko po to, żeby zarabiać — jesteś marketingowym oszustem.

Tak to był clickbait. Czyli nagłówek, który miał skłonić Cię do kliknięcia. Czy clickbait jest oszustwem? Bazuje na prostym mechanizmie drapania. Jak ktoś zadaje pytanie, a czegoś nie wiesz, czujesz jakby drapanie — bo ośrodek ciekawości jest obok ośrodka bólu w głowie. Musisz się podrapać, czyli znaleźć odpowiedz. Ale do brzegu.

Wielu marketerów to teoretycy. Robią wspaniałe kreacje, wymyślają strategie. A potem, jak przyjdzie je realizować, z przyjemnością oddają pole innym agencjom. Ja dziś, po 15 latach pracy w marketingu myślę, że dla klientów liczą się 2 rzeczy:

Prawdziwa troska o efekt działań reklamowych klienta

Robimy coś, co ma przynieść sprzedaż, tak, by przedsiębiorca faktycznie miał za co żyć i rozwijać firmę. Nie zawsze oryginalne i wypasione kreacje mu w tym pomogą.

Zadam Ci pytanie. Czy lepiej przeznaczyć 20 tysięcy na współpracę z influencerem, która przyniesie prawie zerową sprzedaż, czy tę samą kwotę na reklamę, która zakup faktycznie przyniesie? Jasne, że to zależy od przypadku, ale zdziwisz się, jak wiele agencji proponuje klientom działania, które nie przynoszą kompletnie żadnych rezultatów sprzedażowych.

Wiesz, co jeszcze według mnie się liczy?

Troska, obecność i stała opieka nad projektem.

To, że jeśli robisz coś dla kogoś, to nie tylko zgarniasz hajs do portfela, ale jesteś dla niego i zależy Ci na nim. Jeśli coś nie działa — rozmawiacie o tym, poprawiacie błędy i idziecie do przodu, razem. I wiesz, co, to wspaniałe uczucie, jak zaczyna wychodzić. Rewelacyjne. 

Dlatego: jeśli nie myślisz o kliencie, nie uczysz się i robisz to tylko po to, żeby zarabiać — jesteś marketingowym oszustem. Jeśli praca w reklamie to dla Ciebie wyłącznie lans i zabawa, a nie pomoc — jesteś oszustem. I może nie spodobają Ci się te słowa, ale tak właśnie myślę.

Autorka Joanna Burdek

Joanna Burdek – autorka tekstu

Strateżka, pisarka, copywriterka, właścicielka agencji Brand Useful. Prowadzi szkolenia ze strategii marki i neurocopywritingu.

Pracowała dla takich marek jak Continental, Nutella, O bag. Autor w Sprawny marketing, Marketing przy kawie, Marketer+, Nowy Marketing, Brief.

Wykłada e-marketing na uczelniach. Wierzy w to, że biznes powinien znaczyć więcej niż tylko zarabianie pieniędzy, a marketing polega na pomaganiu klientom i rozwiązywaniu ich problemów.

Joanna-Burdek-