Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Wszyscy mówią o strategii marki, a mało kto wie, czym ona jest? Powiem Ci, w czym konkretnie pomoże Ci strategia, jakie problemy rozwiązuje. Jakie powinna mieć elementy i czego oczekiwać od agencji, która ją robi?
Spis treści:
Po wielu latach pracy w agencji reklamowej, zrozumiałam, że dla wielu firm problemem nie jest puszczanie reklam ale bezmyślne strzelanie na oślep. To brak dobrego planu marketingowego przyczynia się do braku klientów.
Po tym odkryciu, zdałam sobie sprawę, że klienci wcale nie potrzebują górnolotnych kreacji, które nie przekładają się na zyski. Chcą mieć skuteczny plan i proste zasady, które pozwolą im lepiej wydawać marketingowe budżety.
Praktyczna strategia marki
I tak powstał w mojej głowie pomysł praktycznej strategii marki. Pomyślałam, co by się stało, jakby zamiast zwykłych strategii, stworzyć dla klienta łatwy i przejrzysty dokument z planem oraz pomagać mu wtedy, kiedy tego najbardziej potrzebuje?
W czym pomoże strategia marki?
Jakie problemy rozwiązuje strategia marki?
Lepiej niż inni. Własny model strategii.
Jak stworzyłam najnowszy, autorski model strategii? Dodając do niej wszystko, co jest klientom potrzebne i usuwając rzeczy, które sprawdzają się tylko w teorii.
Na początku dodałam do strategii bank słów i gotowe komunikaty, które klienci mogli stosować 1-1 na stronie i w reklamach.
Potem dodałam do strategii praktyczne wskazówki, które mówiły dokładnie jak wdrażać zapisy strategii w codziennym funkcjonowaniu. Pierwsza oznaka sukcesu: na rynku zaczęły pojawiać się kampanie będące przełożeniem moich strategii.
Plan komunikacji – jeszcze lepsza strategia
Ale klienci wciąż mieli problem z prowadzeniem regularnych działań i po prostu nie mieli czasu na planowanie. Jeśli masz biznes – wiesz, że „szewc bez butów chodzi, prawda? Dlatego dodałam do oferty plan komunikacji oraz content plan, które w praktyczny i łatwy sposób uporządkowały komunikację.
Zdecydowałam się też pomagać klientom doradczo. Czasami po prostu podpowiadając – gdzie powinni szukać partnera do pomocy, a co i jak mogą robić sami.
I wiesz co – tym razem się udało!
Poukładam Twój marketing
Przez lata mówili mi, że dobry marketing wymaga wielkich budżetów, nowych pomysłów i drogich agencji. Dziś wiem, że to nie prawda. Wystarczy dobre planowanie i systematyczne działanie.
Teraz, kiedy widzimy, jak nasi klienci wdrażają strategie w praktyce i poprawili marketing naprawdę szybko – wiemy, że to dobra droga. Ich sukces to nie tylko konsekwencja, ale też poznanie klienta i mądre podążanie za trendami. To wszystko zaplanowane w praktycznej strategii marki Brand Useful.
Autorski model strategii już jest na rynku
Właśnie po to, by pomagać firmom, wdrożyłam autorski model strategi. Stworzenie go zajęło mojej agencji Brand Useful
ponad 23 miesiące!!. Ale było warto by jeszcze skuteczniej rozwiązywać problemy naszych klientów.
W czym Pomoże Ci Strategia?
Nie robimy Strategii, które ładnie wyglądają na półce. Właściwie ogóle ich nie drukujemy. Nasze strategie zmieniają biznesy i realnie pomagają firmom. Jak?
W czym pomaga strategia?
- Twój zespół ma wytyczne jakie działania prowadzić
- wiesz jak marka ma być komunikowana
- wszystko jest poukładane jak w zegarku, a Ty musisz tylko pilnować czy wszyscy działają według planu
- Twoja firma zyska rozpoznawalny, fajny i nowoczesny wizerunek
A To wszystko sprawi, ze dasz klientom Coś Więcej i nie będziesz musiał/a konkurować wyłącznie ceną.
Chcesz wiedzieć więcej o problemach, które rozwiązują nasze strategie?
Zobacz specjalną check listę problemów firm, które rozwiązały już strategie Brand Useful. Bo może wcale nie potrzebujesz strategii?
Zamów strategię – to nie jest takie straszne (i nie jest tylko dla dużych firm).
Mamy uczciwe i przejrzyste ceny. Możesz być pewny/a, że efekty wielokrotnie przewyższą zainwestowane środki. Nasza oferta jest bezpieczna, 100% klientów, którym pomogliśmy wystawiło nam pozytywne referencje.
O autorce – Joanna Burdek
Strateżka, pisarka, copywriterka, właścicielka agencji Brand Useful. Prowadzi szkolenia ze strategii marki i neurocopywritingu.
Pracowała dla takich marek jak Continental, Nutella, O bag. Autor w Sprawny marketing, Marketing przy kawie, Marketer+, Nowy Marketing, Brief.
Wykłada e-marketing na uczelniach. Wierzy w to, że biznes powinien znaczyć więcej niż tylko zarabianie pieniędzy, a marketing polega na pomaganiu klientom i rozwiązywaniu ich problemów.