Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Mnie w ich poukładaniu w treściach, głównie na stronach www, bardzo pomaga tzw. Model DISC. Znalazłam go w książce Thomasa Eriksona „Otoczeni przez idiotów”. Według niego ludzie dzielą się na różne typy osobowości (kolorów). Każdy z kolorów ma swoje cechy charakterystyczne a tym, co najważniejsze, także swój indywidualny sposób myślenia. Dlatego inaczej podejmują też decyzje.
Według tego modelu są 4 typy osobowości, a ludzie są zazwyczaj mieszankami dwóch lub trzech kolorów. Typ żółty to typ społeczny. Dla takiej klientki liczy się kontakt z drugim człowiekiem i relacje. Typ czerwony — zdecydowany, to osoba, która bardzo energicznie podejmuje decyzje. Jej musisz dostarczyć możliwość jak najszybszego zamówienia i jeszcze szybszą jego realizację. Typ niebieski — analityczny to wielbicielka tabelek i wszelkiego rodzaju porównań. Na pewno ma na komputerze oferty całej Twojej konkurencji. Typ zielony — bezpieczny to osoba lubiąca stabilność i bezpieczeństwo. I to dla niej najbardziej musimy zadbać o zniwelowanie zagrożeń. Ona potrzebuje pewności, że dokonuje dobrego wyboru.
O co zadbać na stronie produktu?
czerwonykup szybko kup teraz/jednym kliknięciemzwrot gratisdostawa 24 hodbiór za godzinę w sklepie | zielonywszystko co ceni żółty i czerwony regulaminbezpieczny zwrotbezpieczeństwo transakcji |
żółtyspołeczny dowód słusznościopinie, recenzjeile osób kupiłozdjęcia (od klientów) | niebieskidużo danychporównaniaszczegółowe opisy |
Wskazówka:
Ja najpierw identyfikuję elementy, które są ważne dla każdego (lub większości) z typów klientek. Dalej w pierwszej kolejności trzeba się zaopiekować tymi, które chcą szybko, już i teraz. Musisz im niemal od razu pokazać, że mogą zaspokoić potrzebę szybko. Dalej bezpieczeństwo wyboru, a na końcu informacje szczegółowe (bez obawy, niebieski i tak zwiedzi każdą stronę, nawet regulamin www). Oczywiście nie wszystko musisz mieć na jednej stronie, to co ważne, by oczekiwania każdego koloru były zaspokajane u ciebie.