Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
… umiesz je wykorzystać do swojej promocji?
Tyle się mówi o storytellingu, ale mało kto wie, jak opowieści działają. Oto 7 powodów, dla których w reklamie Twojej marki opowieści zabraknąć nie może.
Storytelling i zaufanie
Ludzie ufają opowieściom i opiniom innych. Opowieści doskonale nadają się do przekazywania. Są świetne jako opinie. Im więcej mają szczegółów – tym bardziej ufamy opowieściom.
Ciekawy przykład pokazali mi studenci Uniwersytetu Papieskiego podczas zajęć z e-marketingu. To firma Pole Pole, która na swojej stronie opowiada historię powstania:
Storytelling i aspiracje
Ten, kto przekazuje fajną opowieść – jest postrzegany jako bardziej atrakcyjny. To jest „waluta społeczna”. Przeczytaj więcej o walucie społecznej tutaj
Opowieść pokazuje stan, do którego można dążyć osoba słuchająca – opowieść może być dobrym motywatorem do działania!
Storytelling i empatia
Czy wiesz, że słuchanie i oglądanie opowieści aktywuje w naszym mózgu te same obszary, co gdybyśmy je faktycznie przeżywali? Opowieści pozwalają nam naprawdę poczuć dane wydarzenie, historię i utożsamić się z opowiadającym.
Storytelling a zmęczenie reklamą
Opowieści marek często nie traktujemy jako reklam. Omijają nasz „radar reklamowy”. Pamiętaj jednak, że dobrze przygotowana opowieść nie tylko skutecznie zachęca do zakupu, przede wszystkim daje wartość czytającemu.
Storytelling a targetowanie
Agnieszka Szóstek w książce „Strategia Umami” pisze, że:
„Opowiadane historie są również o wiele lepiej targetowane. Reklama dociera do najróżniejszych grup klientów, dlatego jest utrzymana na wysokim poziomie abstrakcji. Wasi znajomi przekażą wam te informacje, które są dla was ważne”.
Dlatego, jeśli Twoi klienci będą przekazywać historie o Twojej marce – szansa na pozyskanie nowych klientów wzrośnie!
A jak sprawić, by opowieści naszej marki były bardziej udostępniane? Przeczytaj o walucie społecznej
Storytellingowe tipy dla Twojej firmy:
- Stosuj opowieści na swojej stronie internetowej. Napisz opowieść o swojej marce, sobie, historię powstania produktu.
- Pozwól swoim klientom współtworzyć opowieść o marce. To trend marketingu human to human.
- Opublikuj opinie swoich klientów w formie historii – stosuj opowieści jako uwiarygodnienie dla swoich klientów – tak zwany społeczny dowód słuszności.
- Stwórz konkurs na opinie i pozyskane opinie wykorzystaj w postach na social media (pamiętaj – musisz mieć odpowiednie zgody na ich użycie).