Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki

NEUROCOPYWRITING. Co to jest?

Co to jest neurocopywriting. Definicja

Neurocopywriting to sposób konstruowania treści, który wykorzystuje wiedzę o mózgu po to, by sprzedawać skuteczniej.

Spis treści [co to jest neurocopywriting]:

Definicja neurocopywritingu

NeuroCopywriting to taki sposób konstruowania treści, by lepiej trafiały do mózgu. Wykorzystuje elementy psychologii, neuromarketingu, UX, oraz webwritingu do tworzenia skutecznych tekstów.

Neurocopywriting Definicja

W tym pomaga neurocopywriting:

Wiesz, co jest dziś największym wrogiem właściciela firmy? KCIUK. Ludzie tym kciukiem przeglądają treści i szybko spychają je w niebyt. Te same treści, które Ty tworzysz. Kciuk jest dla nich jak atomówka.

Dlatego dziś musisz nie tylko pisać ale przede wszystkim umieć:

  • zastopować klienta – by na Ciebie zwrócił uwagę
  • utrzymać uwagę na tyle długo by po zapoznaniu się z Twoją treścią chciał kupić i najlepiej jeszcze Cię zapamiętał.

I w skrócie o tym jest neurocopywriting.

Neurocopywriting to taki sposób pisania, który wykorzystuje wiedzę o mózgu do tworzenia treści.

Gdzie zastosujesz neurocopywriting?

  • w ofertach sprzedażowych
  • rozmowie z klientem
  • mailach
  • na stronach www
  • prezentacjach
  • postach
  • nawet w CV.

Jak neurocopywriting wykorzystuje wiedzę o mózgu?

Neurocopywriting w tworzeniu treści bierze pod uwagę 3 cechy mózgu.

  1. Mózg nie zmienił się prawie od 100 tysięcy lat – w pisaniu wykorzystujemy tzw. błędy poznawcze.

  2. Mózg nienawidzi wydatkowania energii – a zużywa jej 20% (z całej energii, którą potrzebuje organizm).

  3. Mózg jest neuroplastyczny – im częściej używa jakiejś części tym bardziej jest rozwinięta.

 

W czym pomaga Neurocopywriting?

Neurocopywiting pomoże Ci:
[W] jak Wiedzieć, jak działa mózg i wykorzystać tę wiedzę w pracy.
[T] jak Tworzyć i projektować teksty, które docierają wprost do mózgu.
[F] jak Faktycznie skłonić czytelnika do zakupu, a nie tylko pisać teksty.

Ludzie są dziś jak żaby skaczące z liścia na liść. W jednej chwili są tutaj, by za chwilę skoczyć umysłem zupełnie gdzie indziej. Nie czytają tekstów – skanują je wybiórczo, byle nie za długo być w jednym miejscu. Neurocopywriting to taki sposób konstruowana treści, by lepiej trafiały do mózgu (człowieka, nie żaby).

Neurocopywriting a współczesny czytelnik

Żyjemy w świecie Homo TikTokusów. Pokolenia ludzi, którzy inaczej konsumują treści. A przez to doświadczają wielu zjawisk, które:

    • powodują rozproszenie,

    • upośledzają koncentrację,

    • promują wielozadaniowość,

    • powodują paraliż decyzyjny.

W tym informacyjnym chaosie jedno jest pewne. Nie jesteś tym, co najważniejsze dla klientów. Twój produkt i reklama nie są dla nich najważniejsze. Powodów, by nie wybrać Twojego produktu (firmy, usługi) jest o wiele więcej niż tych, dla których ktoś ma kupić akurat od Ciebie. 

Książka – nowość 2024: Neurocopywriting

 

 

Wydawnictwo Marketer+, autorzy: Joanna i Jarek Burdek: kup tutaj

Dlaczego warto postawić na neurocopywriting? 

    • Ludzie nie lubią trudnych tekstów (prezentacji, ofert, instrukcji, wyjaśnień).

    • Ludzie nie chcą wiedzieć szczegółowo, jak udało Ci się do czegoś dojść (mają to gdzieś, serio).

    • Ludzie chcą wiedzieć szybko (skomplikowany tekst nie pomaga w osiągnięciu celu, chyba że Twoją klientką jest 80-latka, która ma czas go przeczytać).

    • Obietnica sukcesu wygrywa (najlepiej jeśli jest to obietnica szybkiego i łatwego sukcesu).

    • Tekst musi być ładny (mądra rzecz może przegrać z piękną).

Reguły neurocopywritingu pomagają wyrwać czytelnika z tego, co aktualnie robi i złowić jego uwagę, odpowiedzieć na jego potrzeby szybko i przekonywująco. NeuroCopywriting jest dziś sposobem na osiągnięcie przewagi rynkowej. Jeśli masz e-sklep, to wiesz, że wszyscy dbają o UX, szybką dostawę i SEO. To jest już standard. Kreatywna komunikacja i miliony reklam zalewają klientów. Dlatego musisz mieć coś naprawdę ekstra skutecznego.


Pierwsza w Polsce książka o neurocopywritingu (Wydawnictwo: Marketer+)

W książce dzielimy się z Tobą naszą wiedzą i doświadczeniem, które do tej pory zebraliśmy. Łączymy dziedziny copywritingu, neuromarketingu, zarządzania marką, a nawet zarządzania projektami, by pokazać Ci, w jaki sposób projektować i jak pisać treści do dzisiejszych odbiorców. Dowiesz się:

    • jak pisać, żeby mózg to rozumiał, a człowiek kupował,

    • jak wykorzystać elementy neuromarketingu do tworzenia skutecznych tekstów,

    • w jaki sposób ludzie obecnie konsumują treści,

    • dlaczego tekstów się dziś nie pisze, tylko je projektuje,

    • czym jest wyczerpanie EGO i kiedy ludzie mogą tracić IQ,

    • jak pisać o produktach, o których wiesz… zbyt dużo,

    • skąd czerpać wiedzę o zainteresowaniach, potrzebach i słowach, którymi posługują się Twoi klienci,

    • jak sprawiać, by klienci zwracali uwagę na to, co piszesz,

    • jakie elementy musi zawierać tekst, żeby był atrakcyjny,

    • jak tworzyć komunikat, po którego przeczytaniu ludzie zapragną tego, o czym piszesz,

    • jak wykorzystać proste schematy pisania językiem korzyści,

    • jak wykorzystać strach do tworzenia tekstów,

    • dlaczego znajomość kolorów pomaga w tworzeniu dopasowanych treści,

    • dlaczego mocne marki są nudne,

    • co to jest brand memory i dlaczego jest ważny przy pisaniu tekstów,

    • jak stosować triki neuromarketingowe w pisaniu i hakować mózg,

    • jak pisać treści dla ludzi o różnym poziomie uwagi,

    • jak zwrócić uwagę klienta w mediach społecznościowych,

    • jak sprawić, by Twoje posty były chętniej udostępniane i komentowane,

    • jak przestać bać się porażki, a nawet z nią zaprzyjaźnić,

    • jak radzić sobie z blokami twórczymi,

    • jak rozprawić się z syndromem oszusta .

Autorzy książki: Joanna i Jarosław Burdek – małżeństwo strategów marki z Brand Useful. Pomagają firmom budować mocne marki i uporządkować chaos marketingowy, a nie strzelać pomysłami jak z katapulty. Szkoleniowcy, wykładowcy, praktycy. Pracowali z markami Continental, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, O bag, Multikino, Zamek Królewski na Wawelu, Ośrodek Rozwoju Edukacji. W swoich strategiach i tekstach opierają się na wiedzy o mózgu.

Tutaj dowiesz się pierwsza, kiedy książka będzie do kupienia – subskrybuj newsletter o Neurocopywritingu

Tu znajdziesz najnowszą wiedzę o Neurocopywritingu. Ostrzegam. Publikuję rzadko i takie treści, które sama chciałabym znaleźć: TUTAJ

———–———–———–———–