Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki

Neurocopywriting. Co to jest?

Co to jest neurocopywriting. Definicja

Spis treści

Definicja neurocopywritingu

NeuroCopywriting to taki sposób konstruowania treści, by lepiej trafiały do mózgu. Wykorzystuje elementy psychologii, neuromarketingu, UX, oraz webwritingu do tworzenia skutecznych tekstów.

Neurocopywriting Definicja

Jeśli pracujesz w marketingu lub masz swoją firmę, musisz wiedzieć, jak na odbiorców wpływa to, co piszesz. Co działa, a co nie. Wiedzę tą uzyskasz, kiedy zrozumiesz, jak działa mózg, który prawie nie zmienił się od tysięcy lat.

Neurocopywriting to taki sposób pisania, który wykorzystuje wiedzę o mózgu do tworzenia treści.

W czym pomaga Neurocopywriting?

Neurocopywiting pomoże Ci:

    • [W] jak Wiedzieć, jak działa mózg i wykorzystać tę wiedzę w pracy.

    • [T] jak Tworzyć i projektować teksty, które docierają wprost do mózgu.

    • [F] jak Faktycznie skłonić czytelnika do zakupu, a nie tylko pisać teksty.

Ludzie są dziś jak żaby skaczące z liścia na liść. W jednej chwili są tutaj, by za chwilę skoczyć umysłem zupełnie gdzie indziej. Nie czytają tekstów – skanują je wybiórczo, byle nie za długo być w jednym miejscu. Neurocopywriting to taki sposób konstruowana treści, by lepiej trafiały do mózgu (człowieka, nie żaby).

Żyjemy w świecie Homo TikTokusów. Pokolenia ludzi, którzy inaczej konsumują treści. A przez to doświadczają wielu zjawisk, które:

    • powodują rozproszenie,

    • upośledzają koncentrację,

    • promują wielozadaniowość,

    • powodują paraliż decyzyjny.

W tym informacyjnym chaosie jedno jest pewne. Nie jesteś tym, co najważniejsze dla klientów. Twój produkt i reklama nie są dla nich najważniejsze. Powodów, by nie wybrać Twojego produktu (firmy, usługi) jest o wiele więcej niż tych, dla których ktoś ma kupić akurat od Ciebie. 

Książka – nowość 2024: Neurocopywriting

Wydawnictwo Marketer+, autorzy: Joanna i Jarek Burdek: kup tutaj

Dlaczego warto postawić na neurocopywriting? 

    • Ludzie nie lubią trudnych tekstów (prezentacji, ofert, instrukcji, wyjaśnień).

    • Ludzie nie chcą wiedzieć szczegółowo, jak udało Ci się do czegoś dojść (mają to gdzieś, serio).

    • Ludzie chcą wiedzieć szybko (skomplikowany tekst nie pomaga w osiągnięciu celu, chyba że Twoją klientką jest 80-latka, która ma czas go przeczytać).

    • Obietnica sukcesu wygrywa (najlepiej jeśli jest to obietnica szybkiego i łatwego sukcesu).

    • Tekst musi być ładny (mądra rzecz może przegrać z piękną).

Reguły neurocopywritingu pomagają wyrwać czytelnika z tego, co aktualnie robi i złowić jego uwagę, odpowiedzieć na jego potrzeby szybko i przekonywująco. NeuroCopywriting jest dziś sposobem na osiągnięcie przewagi rynkowej. Jeśli masz e-sklep, to wiesz, że wszyscy dbają o UX, szybką dostawę i SEO. To jest już standard. Kreatywna komunikacja i miliony reklam zalewają klientów. Dlatego musisz mieć coś naprawdę ekstra skutecznego.


Pierwsza w Polsce książka o neurocopywritingu (Wydawnictwo: Marketer+)

W książce dzielimy się z Tobą naszą wiedzą i doświadczeniem, które do tej pory zebraliśmy. Łączymy dziedziny copywritingu, neuromarketingu, zarządzania marką, a nawet zarządzania projektami, by pokazać Ci, w jaki sposób projektować i jak pisać treści do dzisiejszych odbiorców. Dowiesz się:

    • jak pisać, żeby mózg to rozumiał, a człowiek kupował,

    • jak wykorzystać elementy neuromarketingu do tworzenia skutecznych tekstów,

    • w jaki sposób ludzie obecnie konsumują treści,

    • dlaczego tekstów się dziś nie pisze, tylko je projektuje,

    • czym jest wyczerpanie EGO i kiedy ludzie mogą tracić IQ,

    • jak pisać o produktach, o których wiesz… zbyt dużo,

    • skąd czerpać wiedzę o zainteresowaniach, potrzebach i słowach, którymi posługują się Twoi klienci,

    • jak sprawiać, by klienci zwracali uwagę na to, co piszesz,

    • jakie elementy musi zawierać tekst, żeby był atrakcyjny,

    • jak tworzyć komunikat, po którego przeczytaniu ludzie zapragną tego, o czym piszesz,

    • jak wykorzystać proste schematy pisania językiem korzyści,

    • jak wykorzystać strach do tworzenia tekstów,

    • dlaczego znajomość kolorów pomaga w tworzeniu dopasowanych treści,

    • dlaczego mocne marki są nudne,

    • co to jest brand memory i dlaczego jest ważny przy pisaniu tekstów,

    • jak stosować triki neuromarketingowe w pisaniu i hakować mózg,

    • jak pisać treści dla ludzi o różnym poziomie uwagi,

    • jak zwrócić uwagę klienta w mediach społecznościowych,

    • jak sprawić, by Twoje posty były chętniej udostępniane i komentowane,

    • jak przestać bać się porażki, a nawet z nią zaprzyjaźnić,

    • jak radzić sobie z blokami twórczymi,

    • jak rozprawić się z syndromem oszusta .

Autorzy książki: Joanna i Jarosław Burdek – małżeństwo strategów marki z Brand Useful. Pomagają firmom budować mocne marki i uporządkować chaos marketingowy, a nie strzelać pomysłami jak z katapulty. Szkoleniowcy, wykładowcy, praktycy. Pracowali z markami Continental, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, O bag, Multikino, Zamek Królewski na Wawelu, Ośrodek Rozwoju Edukacji. W swoich strategiach i tekstach opierają się na wiedzy o mózgu.

Tutaj dowiesz się pierwsza, kiedy książka będzie do kupienia – subskrybuj newsletter o Neurocopywritingu

Tu znajdziesz najnowszą wiedzę o Neurocopywritingu. Ostrzegam. Publikuję rzadko i takie treści, które sama chciałabym znaleźć: TUTAJ

———–———–———–———–