Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Legendarna obsługa klienta” to krótka (180 stron) książka o tym, w jaki sposób traktować klientów, by wracali i przynosili Ci swoje pieniądze oraz nowych klientów. Natrafiłam na nią, szukając książek biznesowych. Autorzy to: Ken Blanchard, Kathy Cuff i Vicki Halsey.
Co to jest Legendarna obsługa klienta?
Legendarna obsługa klienta to (definicja autorów):
Przepis na idealną obsługę klienta składa się z 5 elementów. Łącznie tworzą akronim ICARE:
- I – Ideal Service (Idealna obsługa)
- C – Culture of Service (Kultura służenia)
- A – Attentiveness (Troskliwość)
- R – Responsiveness (Wrażliwość)
- E – Empowerment (Inicjatywa).
Idealna obsługa
Idealna obsługa zakłada spełnianie potrzeb klienta najlepiej, jak potrafimy.
Culture of service (kultura służenia)
To skupienie firmy na służeniu klientowi i budowanie środowiska, w którym to staje się główną (lub jedną z głównych) wartości firmy.
Attentiveness (Troskliwość)
Troskliwość zakłada rozeznanie w potrzebach i preferencjach klienta. Poznanie jego prawdziwych potrzeb i przedstawienie oferty, która będzie na nie odpowiadać.
Responsiveness (Wrażliwość)
To służenie klientowi, które polega na zaspokajaniu konkretnie jego, indywidualnych potrzeb. Klient ma czuć się ważny.
Empowerment (Inicjatywa)
To sprawczość pracowników we wdrożeniu firmowej wizji obsługi klienta.
Legendarna obsługa klienta. Troska jest najważniejsza kto napisał?
Autorami książki Legendarna obsługa klienta. Troska jest najważniejsza są: Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey
Legendarna obsługa klienta – korzyści dla firmy i pracowników
Legendarna obsługa klienta to sposób na osiągnięcie rynkowej przewagi i przyciągnięcie klientów. Oto, co daje firmie i pracownikom.
Co Legendarna obsługa klienta daje firmie?
Legendarna obsługa pozwala wywoływać u klientów emocje. Zadowolony klient wróci do Ciebie. A bardzo zadowolony wystawi Ci opinie i przyciągnie znajomych. Ludzie dziś opinie sprawdzają. Bazują na nich w swoich wyborach. Dlatego głównym zadaniem firm jest dziś takie zadowolenie klienta, by przyniósł kilku nowych. To dotyczy szczególnie B2B i sektora usług ale także wszystkich firm, sprzedających produkty.
Opinie, opinie, opinie
Ludzie sprawdzają dziś opinie i wybierają firmy, które mają dużo dobrych. Taki wybór:
- daje bezpieczeństwo – inni sprawdzili, znaczy, że to bezpieczne.
- oszczędza energię – inni sprawdzili to, znaczy, że ja nie muszę!
- niweluję niepewność, stres: patrzę jak robią to inni
- podpatruję innych i kopiuję zachowanie – uczę się dzięki innym, poprawiam swoją sytuację, status.
Co Legendarna obsługa klienta daje pracownikom?
Lepiej pracuje nam się w miejscu, w którym jest miło. Jeśli my dbamy o relacje z klientami – oni też są dla nas bardziej mili. Wtedy wszystkim pracuje się lepiej.
Jeśli możemy sami decydować, choć w niewielkim stopniu, co zrobić, by lepiej służyć klientom, czujemy sprawczość. Jeśli szef słucja naszych pomysłów – czujemy się docenieni i lepiej zmotywowani. Jeśli razem mamy wpływ na miejsce, w którym pracujemy – jest bardziej nasze.
Legendarna obsługa klienta – wskazówki praktyczne z książki
Oto praktyczne wskazówki, które według Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey poprawią Twoją obsługę klienta:
- Bądź przyjazny i troskliwy.
- Zadawaj pytania, żeby było widać, że słuchasz.
- Porozmawiaj o czymś innym niż sam zakup.
- Utrzymuj kontakt wzrokowy.
- Uważnie skup się na kliencie.
- Daj szansę opowiedzenia historii, niech klient poczuje się słuchany.
Legendarna Obsługa klienta – gdzie kupić ?
Książkę można kupić w formie papierowej na MtBiznes: Legendarna obsługa klienta na MTBIZNES oraz w formie e-booka na Legimi.
Legendarna Obsługa klienta pdf i ebook
Książkę „Legendarna obsługa klienta. Troska jest najważniejsza” autorstwa
Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey można kupić w formie e-booka na Legimi
Szukasz ciekawych książek rozwojowych?Neurocopywriting – książka autorstwa Joanny i Jarosława Burdek: sprawdź tu
Joanna Burdek – autorka recenzji
17 lat doświadczenia w marketingu, od 10 własny biznes. Dyplomowana strateżka, copywriterka, wykładowczyni Uniwersytetu Papieskiego, Uniwersytetu Merito i Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie.
Pracowała dla Continental, O bag, Zamek Wawel, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Multikino, Muzeum w Wilanowie, Woman in Technology.
Autorka i prowadząca szkolenia dla Marketer+. Współautorka książki „Neurocopywriting” – premiera 2024.
Prowadzi szkolenia: strategia marki, nowe trendy, neurocopywriting — pierwsze w Polsce.
Właścicielka Brand Useful — firmy doradczej, która dostarcza strategie marki, treści w modelu neurocopywritingowym, koordynuje marketing wybranych firm💡
Chcesz dać klientom niesamowite doświadczenia, ale nie wiesz, od czego zacząć? Napisz do mnie – umów się na jedną godzinę doradztwa i zobacz, jak zmieni się Twoja marka po 60 minutach.