Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Cześć! Jeśli jesteś na tej stronie, to znaczy, że czytasz naszą książkę😍 Dziękujemy!
Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy dodatek o walucie społecznej. Jest tu więcej fajnych przykładów. Jeśli potrzebujesz ich do prezentacji — kopiuj śmiało (ale pamiętaj podać źródło: Neurocopywriting. Joanna i Jarosław Burdek).
A jeśli jeszcze nie masz naszej książki, to ją kup: tutaj
A w tym tekście, dodatku do książki, znajdziesz przykłady typów treści, dzięki którym skuteczniej dotrzesz do klientów.
Jak już wiesz waluta społeczna (termin wprowadzony przez J. Bergera) to informacje, zdjęcia i obrazy, przydatne dane, nowinki, żarty, które możesz dać swoim fanom po to, by oni puścili je dalej. Dzięki temu mogą poprawić swój wizerunek.
Oto przykłady takich postów:
Waluta nr 1 Informacje praktyczne
Rodzaj waluty: Kiedy przekażę to innym, będę atrakcyjniejszą osobą.
Typy postów: newsy i prasówki, ważne wydarzenia, tutoriale i inspiracje, rekomendacje, przepisy, polecenia miejsc (na wakacje, do jedzenia).
Przykład 1
- Facebook: Ikea
- Praktyczne informacje, ułatwią życie
Przykład 2
- TikTok @goodlife.shop
- tips and tricks, to ułatwi mi życie!
Przykład 3
- TikTok @ciekawostkowoo
- ciekawostka, jak Ci przekażę, będę atrakcyjniejsza!
Przykład 4
- Facebook: Gmina Luzino
- przydatne info
Waluta nr 2 Punkt widzenia
Rodzaj waluty: Stwierdzenie, pod którym mogę się podpisać (poprawiające wizerunek).
Typy postów: cytaty, memy – które nas bawią, z których się śmiejemy, stwierdzenia, opinie, fakty naukowe.
Przykład 1
- Facebook: Russel Brunson
- jak to zalakuje, udostępnię inni będą wiedzieli, że tak myślę
Przykład 2
- Facebook: Gary Vaynerchuk
- jak to zalakuje, udostępnię inni będą wiedzieli, że tak myślę
Przykład 3
- instagram: biznesowe_inspiracje
- jak to zalakuje, udostępnię inni będą wiedzieli, że tak myślę
Waluta nr 3 Przynależność do grupy
Rodzaj waluty: Też tak mam! Jestem częścią „stada”
Rodzaje postów: memy – wskazujące na przynależność do grupy, stwierdzenia, cytaty, opowieści z życia, zachętę do dyskusji, pytanie.
Przykład 1
- Facebook: McDonalds
- też tak masz?
Przykład 2
- Facebook: Bezmiesny
- też tak masz?
Przykład 3
- Facebook: Introwertykalni
- też tak mam!
Przykład 4
- Instagram: sucharcodzienny
- też tak mam!
Waluta nr 4 Mam wpływ
Rodzaj waluty: Chcę decydować, głosować, wybierać. Czuć się ważną osobą
Rodzaje postów: pytania, ankiety, quizy, konkursy z odpowiedziami, wyzwania, wybór reakcjami.
Przykład 1
- Facebook: Pasibus
- mam wpływ, głosuję
Przykład 2
- Facebook: DKMS
- mam wpływ, głosuję
Przykład 3
- Instagram: O bag
- mam wpływ, konfiguruję
Waluta nr 5 Chwalę się
Rodzaj waluty: Poprawa wizerunku. Patrzcie na mnie!
Rodzaje postów: swoje wakacje (czy jesteś osobą światową), siebie (czy jesteś osobą atrakcyjną), swoją stylizację (czy jesteś osobą modną), swoje zwierzątko (czy jest zabawne), co tworzysz (czy jesteś osobą zdolną), co czytasz (czy jesteś osobą mądrą).
Przykład 1
- Instagram: Winiary
- konkurs – pochwalenie
Przykład 2
- TikTok: Jared Brake
- duety – pochwalenie
Przykład 3
- Instagram: Runkeeper
- aplikacja z możliwością udostępnienia osiągnięć
Przykład 4
- Instagram: Chujowa Pani Domu
- pytanie – odpowiedź – pochwalenie
Przykład 5
- Instagram: Instagram
- nietypowe połączenie, zaskoczenie, to śmieszne!
Waluta nr 6 Emocje (piękno, zaskoczenie, nietypowe dane)
Rodzaj waluty: Dzielę się pięknem, wartościowym faktem, czymś śmiesznym lub czymś, co może być groźne
Rodzaje postów: piękne zdjęcia i filmy, emocjonalne chwile i wydarzenia, ciekawostki, insighty, podziel się pięknem lub wartościowym faktem.
Przykład 1
- TikTok: Fierceanimals
- to śmieszne, skoro wszyscy to robią, ja też!
Przykład 2
- Facebook: Suchar Codzienny
- to znam, to jest mi bliskie!
Przykład 3
- Facebook: Ikea
- znam ten serial, zaskoczenie, rozbawienie
To już wszystko. No prawie. Jeśli nie masz jeszcze książki, zamów tu: ksiazkaneurocopywriting
Książka idealnie nadaje się:
- na prezent
- na podziękowanie
- dla koleżanki z marketingu
- dla koleżanki z agencji
- do rozdania na szkolenie
- do welcome packa
- dla copywriterki
Nauczymy Cię tworzyć SKUTECZNE posty
W tym artykule widziałaś tylko niektóre z przykładów, o których opowiadamy więcej na naszych szkoleniach. Już dziś możesz zamówić takie dla swojej agencji lub firmy. Twoje posty klienci będą KOCHAĆ: zapytaj
Podrasuj teksty
Twoja strona nie sprzedaje, jakoś nie potrafisz dotrzeć do klientów. Może teksty nie działają? Nasz autorski model tworzenia treści sprawi, że Twoja komunikacja będzie lepiej sprzedawać. Podrasujemy dla Ciebie teksty: zapytaj
Źródła:
J.Berger, Efekt viralowy