Top 10 książek o biznesie, sprzedaży i marketingu, które przeczytałam w 2024 roku.

Odkryj top 10 książek o biznesie, sprzedaży i neurokomunikacji. Te książki najbardziej spodobały mi się spośród przeczytanych w 2024 roku. Zainspiruj się.
Retailtainment – polska zabawa w kupowanie według Raportu Google

Google przebadało polskich konsumentów jak kupują. Oto wnioski. Przez inflację korzystamy bardziej z okazji, rabatów i ofert specjalnych. Coraz częściej przeglądamy strony dla zabawy – nie koniecznie kupujemy, ale sobie patrzymy. Retailtainment – zakupowy fun Aż 37% respondentów stwierdziło, że przegląda internet dla zabawy, a nie w poszukiwaniu konkretnego przedmiotu. Ten trend nazywa się […]
Czy na Twoich logistycznych i transportowych stronach B2B też jest branżowy bełkot?

Jeśli tak, tracisz przez to nie tylko uwagę klientów. Zdarza się, że klienci przychodzą do mnie z gotowymi projektami stron www. Czasem nawet są to bardzo estetyczne i piękne strony, widać, że grafik się napracował. Ich właściciele z dumą je prezentują, jako wspaniały efekt, często kilkumiesięcznej pracy. Problem w tym, że nie ma na nich […]
Projektowanie zachowania: czy Ty też utrudniasz klientowi zakup?

Kiedy chodzę do kościoła, zdarza mi się, że zapominam wziąć pieniędzy na ofiarę. Strasznie mi jest wtedy głupio… Bo nie jest tak, że nie chcę „wrzucić” składki, ale nie mam przy sobie papierowych pieniędzy. Jeżdżenie do bankomatu, który jest daleko, zajmuje mi czas, którego nie mam. Dodatkowo trzeba o tym pamiętać, a w domu nie […]
Projektowanie cennika – anty-przykład z kościoła

W niedzielę byłam w kościele. Tuż po wejściu zobaczyłam taki automat: Ucieszyłam się, bo zazwyczaj zapominam wziąć papierowych pieniędzy na ofiarę, a tu mogłam zrobić przelew. Po spojrzeniu na ekran pomyślałam, że można lepiej zaprezentować kwoty. I chyba w tym kościele nie lubią pieniędzy. Bo pokazując ceny od największej, do najmniejszej zwiększyliby kwotę datków. Dlaczego? […]
Kontrast: Tak łatwo za-STOP-ujesz uwagę klienta

W tym artykule dowiesz się: Dlaczego kontrast jest dobrą metodą łapania uwagi? To zdjęcie podesłała mi moja koleżanka z Kalisza. Jakie zwierzę na nim widzisz? Fot. Weronika Sobala/ Agata Kobyłka A widzisz tutaj pająka? Przyjrzyj się uważnie. Ma praktycznie taki sam kolor jak kwiatek! Prawie go nie widać. A jeśli czegoś nie widać, to to… […]
Efekt Pratfalla w marketingu czyli jak z wady produktu zrobić zaletę

Wyobraź sobie dwóch profesorów. Bardzo mądrych i kompetentnych. Wychodzą na wykład i jeden z nich oblewa się kawą jak gapa. Zgadnij, którego studenci będą lubić bardziej? Tego, który się zapaprał. Bo jest bardziej „ludzki”, bliski. To właśnie efekt Pratfalla (gafy). Odkrył go znany psycholog – Elliot Aronson. 3 przykłady, jak wykorzystać to zjawisko w […]
Jak łatwo napisać lepszy tekst firmowy?

Chcesz, by klienci kupili od Ciebie? No to musisz poruszyć ich emocje. Ale to też może nie wystarczyć. Daj im dobry powód, którego nie zignorują. Do tego służy proste narzędzie: język korzyści. Czy zdarzyło Ci się spotkać znajomego, który na spotkaniu gadał tylko o sobie? Byłem, widziałem, zrobiłem, ja, ja, ja… A Ty czekasz, aż […]
Jak i czemu do klienta opłaca się mówić konkretnie i prosto?

Dziś do klienta musisz mówić prosto i konkretnie. Żeby nie musiał za bardzo myśleć i się zastawiać co mu dajesz.
Język korzyści w sprzedaży – wszystko, co musisz wiedzieć w 2025 roku

Naucz się łatwo tworzyć teksty językiem korzyści. Dzięki temu Twój klient poczuje, że to, co sprzedajesz, jest naprawdę dla niego. A to sprawi, że szybciej wybierze Ciebie, a nie konkurencję. Dzięki temu Ty będziesz mógł skrócić cykl sprzedażowy. Wydasz mniej na reklamę i będziesz zarabiał więcej. Witaj na moim blogu. Nazywam się Joanna Burdek. Jestem […]