Nie mów NIE klientowi

Bo mózg tego nie ogarnia!

Spis treści

Ostatnio dostałam maila od jednej z firm, z którymi współpracuję: „Proszę, podaj terminy szkoleń za dwa miesiące – tylko nie w poniedziałki.” Zgadnij, co zrobiłam? Oczywiście, wysłałam same poniedziałki.

Dlaczego? Bo mózg ma pewną zabawną właściwość: kiedy słyszy „nie” + coś, to… skupia się na tym czymś. Nie wierzysz? Nie myśl o różowym słoniu.
I co? Już go widzisz, prawda?

 

To działa wszędzie😉.

  • Mówisz mężowi: „nie denerwuj się” – efekt? Kłótnia murowana.
  • Mówisz koleżance: „nie myśl o swoich problemach” – myśli tylko o nich.
  • Mówisz dziecku: „nie rzucaj piłką koło okna” – i co? Wybite okno.


Jak to wykorzystać w pracy?

Tę właściwość można świetnie wykorzystać w pracy z klientem. Jeśli klient mówi: „to jest drogie”, nie mów: „to nie jest drogie”. Powiedz: „to nie jest najtańsze”. Bo mózg skupi się na tym, co padło po „nie”.
To nie jest moja teoria – przeczytałam o tym w książce „Techniki obrony ceny” (Kawszyn Roman, Szaran Adam).


Dlaczego mózg tak działa?

Bo dziś nie mamy czasu na głębokie myślenie. Mózg często pomija zaprzeczenia – łapie główny komunikat i biegnie dalej.

Jak to wykorzystać w praktyce?

Zamiast mówić: „nie spóźnij się”, powiedz: „przyjdź punktualnie”.
Zamiast: „nie zapomnij” – mów: „pamiętaj”.
Zamiast: „to nie jest skomplikowane” – powiedz: „to banalnie proste”.

 

Nie mów:

Powiedz:

Nie spóźnij się

Bądź na czas / Przyjdź punktualnie

To nie jest skomplikowane

To jest bardzo proste

Nie denerwuj się

Zachowaj spokój

Nie zrób błędu

Zrób to dokładnie

Nie przerywaj mi

Poczekaj, aż skończę

Nie krzycz

Mów spokojnie

Nie patrz w telefon

Skup się na rozmowie

I pamiętaj, nie bój się mówić nie, ale zawsze myśl co będzie po nie.

Sama często popełniam ten błąd. Kiedy mój syn zorganizował urodziny i dzieciaki tłukły się piłką o 22 pod oknem dziadków, powiedziałam, nie tłuczcie się piłką. Zgadnij,  czy posłuchali. 

Potrzebujesz więcej takich ciekawostek? Zapraszam na Linkedin 



Obejrzyj ten artykuł:

Zamów moją książkę
„Neurocopywriting”
Neurocopywriting książka
  • mini-encyklopedia marki i neuromarketingu
  • solidna porcja wiedzy (411 stron) w przystępnej formie
  • informacje zastosujesz już na drugi dzień

To jedna z najlepszych książek o sprzedaży i marketingu 2024 w rankingu Pawła Jaczewskiego. 

Picture of O mnie – Joanna Burdek
O mnie – Joanna Burdek

Jestem ekspertką neurokomunikacji, autorką książek, w tym książki Neurocopywriting, właścicielką firmy doradczej Brand Useful. Mam ponad 18 lat doświadczenia w marketingu, od 5 specjalizuję się w skutecznej komunikacji biznesowej.

Pracowałam dla takich marek jak Continental, Echo Investment, Achicom, Multikino, O bag, Winkhaus, Zamek Wawel. Szkolę w ICAN, Marketer+, Hutchinson Institute. Jestem wykładowczynią, autorką w magazynach branżowych, prelegentką na konferencjach.

Szkolę z neurokomunikacji i strategii marki zespoły marketingowe i sprzedażowe na terenie całego kraju. O moich szkoleniach mówią, że są „na światowym poziomie” i „śmiertelnie konkretne”.

Inne artykuły