Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
„4 tysiące tygodni” Recenzja książki Olivera Burkemana.
Na sam początek moja ulubiona historia z tej książki. Opowiada, jak biznesmen z Nowego Jorku przyjechał na wakacje do Meksyku i spotyka tam rybaka.
Dzisiaj przede wszystkim wciąż brakuje nam czasu. Pędzimy, pracujemy. Odpoczywać często nie umiemy. I to dziwne uczucie, kiedy nagle nie mam nic do robienia. Dlaczego „marnuję czas”?
Książka 4 tysiące tygodni to pozycja, którą przeczytałam w 2 dni. Nie mogłam się oderwać. Chwilami czytałam ją z wypiekami na twarzy. Chwilami poczułam się przez nią „przeczołgana”. Kompletnie inne, świeże, prawdziwe podejście do tego, jak warto patrzeć na życie.
Poniżej kilka cytatów i moich przemyśleń.
Zarobiona = sexy?
Bardzo dużo moich znajomych wciąż narzeka, że pracują na cały zegar. Nie wiedziałam, że na to jest nazwa: „kultura hustle”. W kulturze hustle „pracy nie postrzega się jako brzemienia, lecz uważa się ją za ekscytujący styl życia, którym warto chwalić się w mediach społecznościowych”. Co Ty na to?🤔
Nie bądź gorsza od sąsiadki… Czyli jak wydoić krowę od razu na rok!
Im więcej masz, tym więcej chcesz, bo inni mają więcej, tym więcej musisz na to pracować. Pfff…
„Kiedy ludzie zarabiają dość, żeby zaspokoić swoje potrzeby, wyszukują nowe rzeczy, które uznają za potrzebne, i zaczynają aspirować do nowych stylów życia. Nie udaje im się dorównać sąsiadom, bo za każdym razem, kiedy pojawia się zagrożenie, że ich dogonią, obierają sobie za cel poziom życia innych, lepszych Kowalskich. W rezultacie pracują coraz ciężej i wkrótce zaczynają widzieć w swoim nadmiarze”.
Podobnie z pracą. Im więcej pracujemy, tym więcej nam „zrzucają na głowę”. Jeśli odpowiem na maile, w mojej skrzynce nie ma ich mniej, bo pojawiają się nowe. Im więcej umiem załatwić, tym mam ich więcej, więcej…. To się nigdy nie kończy!
Autor książki zauważa, że kiedyś było inaczej. Ludzie żyli zgodnie z rytmem przyrody. Nikt na przykład nie może wydoić krowy z góry na cały rok🐄🐄🐄! A my ciągle i ciągle chcemy robić więcej. Ciągle martwimy się o to, jak BĘDZIE kiedyś. Co się stanie. Zamiast: żyć… dziś.
4 tysiące tygodni – streszczenie czyli jak radzić sobie z brakiem czasu i wielością zadań?
Autor podaje kilka rad:
- Zacznij od rzeczy najważniejszych, sama je wybierz.
- Ogranicz ilość bieżącej pracy.
- Nie rób od razu rzeczy średnio ważnych.
- Unikaj rozpraszaczy: „kiedy otwierasz dowolną aplikację mediów społecznościowych, „po drugiej stronie ekranu czeka tysiąc osób”, którym płaci się za to, żebyś od tego ekranu się nie oderwał.
- Zaakceptuj, że życie zawsze będzie przynosić problemy.
- Nic na szybko — małe kroki i do celu.
- Ogranicz długość listy zadań.
- Kończ jedno zadanie, zanim zaczniesz drugie.
- Z pewnych rzeczy świadomie rezygnuj lub nie rób ich perfekcyjnie.
- Ćwicz „nicnierobienie”.
- Nie udawaj, że będziesz wybitna! Rzadko kiedy rodzi się drugi Mozart lub Da Vinci. Jeśli od razu zaakceptuję to, że nim nie będę, to (może) zaakceptuję też RACJONALNIE normalne życie, które mam. Będę cieszyć się chwilą.
Na koniec chyba najładniejszy cytat z tej książki:
Warto! Bardzo warto przeczytać tą książkę. Polecam ją wszystkim, którzy ciągle walczą z czasem i chca być bardziej produktywni. Ta książka radzi, jak to zrobić ale w konkretnie KONTRINTUICYJNY sposób.
„4 tysiące tygodni” gdzie kupić – książka i pdf
Ja przeczytałam ksiażkę na Legimi, ale można kupić ją praktycznie w każdej księgarni:
- https://www.insignis.pl/ksiazki/cztery-tysiace-tygodni/
- https://bonito.pl/produkt/cztery-tysiace-tygodni
- https://www.legimi.pl/ebook-cztery-tysiace-tygodni-oliver-burkeman,b937300.html
Książka – nowość 2024: Neurocopywriting
Wydawnictwo Marketer+, autorzy: Joanna i Jarek Burdek: kup tutaj
O mnie:
Nazywam się Joanna Burdek.
Jestem strateżką, copywriterką, wykładowczynią, pisarką, założycielką Brand Useful.
Pracowałam w znanych agencjach reklamowych, prowadząc projekty dla dużych marek i instytucji. Ukończyłam warszawską Szkołę SAR i mam dyplom stratega marketingowego.
Wykładam e-marketing, strategię digital na Uniwersytecie Papieskim i Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Jestem współopiekunem studiów Brand Manager WSB w Gdyni.
Pracowałam z takimi markami jak Continental, O bag, Zamek Wawel, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Jestem autorem w Marketer+, Sprawnym Marketingu i innych portalach marketingowych. Prowadzę szkolenia ze strategii marki, nowych trendów. Jest autorką pierwszego w Polsce szkolenia o NeuroCopywritingu.
Mam swój blog: joannaburdek.pl. Wierzę, że biznes to coś więcej niż (tylko) zarabianie, a marketerzy mogą zmieniać świat na lepsze.
Napisz do mnie, jeśli też lubisz czytać: https://www.linkedin.com/in/joanna-burdek/