Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Ludzie.
Tak. Ludzie. Napiszmy to dużą literą: LUDZIE.
Ekspert radzi: sprzedaż według Macieja Gaika
Ludzie i relacje z nimi. To powiedział mi Maciej Gaik – współzałożyciel firmy „Neway Group” i osoba, którą osobiście uważam za guru sprzedaży (w praktyce, a nie teorii).
Oto kilka rad Maćka, które spisałam, a które pozwolił mi zanotować:)
Spis treści
Jaki jest Twój sposób na sprzedaż?
Poznawanie ludzi. Poznaję ich jak najwięcej, gdzie się tylko da. Staram się budować relacje i przede wszystkim: słuchać. Zawsze staram się im pomóc, rozwiązać problem, tak po ludzku. Sprzedaż nie jest u mnie nigdy głównym celem. Są nimi ludzie i relacje.
Oczywiście, kiedy spotykam się z klientem, opowiadam mu/jej klientowi o nas, naszej firmie, ale nie na zasadzie: kup teraz, bardziej jako informacja: hej, jesteśmy tutaj, w czym mogę pomóc.
Co najbardziej liczy się w sprzedaży?
Polubienie z klientem, złapanie tego wspólnego języka, flow. Dzieje się to, kiedy znajdujemy jakiś temat, który nas łączy i „punkt zaczepienia”. Coś, co nas łączy. Zazwyczaj dzieje się to, kiedy pozwalam klientowi opowiadać o sobie. I słucham. To jest bardzo ważne, by pomóc mu się po prostu wygadać. Czasami to jest właśnie najważniejsze.
Co się dziś nie sprawdza?
Dzwonienie i sprzedawanie. Jeśli dzwonisz do klienta i chcesz mu od razu sprzedać, a go nie znasz – to się nie sprawdzi. Klienci mają dziś dosyć cold calli, reklam i ofert są nimi zalewani. Moim pierwszym celem na rozmowie, jeśli już muszę dzwonić jest umówienie się na spotkanie. Żeby zobaczyć się, poznać, porozmawiać na żywo. I jeśli już się spotkam, klienci mnie polubią, to potem sprzedaż to już tylko formalność.
Co według Ciebie dzisiaj najbardziej liczy się w sprzedaży?
Dzisiaj najważniejsi są ludzie i relacje. Zawsze byli. Ale dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liczy się, by ich zauważyć. Że to nie tylko „chodzące portfele”, ale przede wszystkim osoby, które mają swoje życie, pasje i w ich realizacji potrzebują pomocy.
To właśnie przywiązanie ludzi do ludzi, nie do firmy czy marki liczy się według mnie najbardziej w sprzedaży. To dzięki niemu nie musimy walczyć ceną. Bo ludzie zawsze pójdą za ludźmi.
Polecane książki
Czytałam ostatnio dwie genialne książki o sprzedaży: “Techniki sprzedaży zdalnej” oraz “Strategia Umami”. W obu z nich jest napisanie, że poziom “Exellent” obsługi klienta jest dziś najważniejszy. By dać klientowi powód do poleceń, opowieści o Twojej firmie. W przypadku Maćka firmy i doświadczenia – teoria idzie w parze z praktyką.
Jeśli zatem potrzebujesz obsługi Excellent w nieruchomościach: newaygroup.pl to najlepsza opcja, przynajmniej według mnie:)
Potrzebujesz pomocy by Twój wizerunek przyciągał klientów?
Wizerunek
Pomagam firmom w budowie i zmianie wizerunku.
Strona www
Zrobię dla Ciebie nowoczesną i użyteczną stronę.
Teksty
Piszę teksty pod SEO i opisy produktów, które klienci rozumieją.
Joanna Burdek – autorka tekstu
Jestem strateżką i doradczynią marketingową, właścicielką agencji Brand Useful. Prowadzę szkolenia z nowych trendów i neuro-copywritingu. Jestem też wykładowcą. Pomagałam takim markom jak Continental, Nutella, O bag. Jestem autorem w Sprawnym marketingu, Marketingu przy kawie, Marketerze+, Nowym Marketingu, Briefie.
Wierzę w to, że biznes powinien znaczyć więcej niż tylko zarabianie pieniędzy, a marketing polega na pomaganiu klientom i rozwiązywaniu ich problemów.