Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki

SemKRK materiały do prezentacji Joanny Burdek

Cześć, te listy usprawnią Twoje pisanie od jutra.

Lista potrzeb Whitmana

  • Radość z życia, przedłużenie życia 
  • Radość z jedzenia i napojów 
  • Wolność od strachu, bólu i niebezpieczeństwa
  • Towarzystwo seksualne
  • Komfortowe warunki życia 
  • Bycie lepszym, wygrywanie 
  • Opieka i ochrona bliskich 
  • Aprobata społeczna

Źródło: Cashvertising, Drew Eric Whitman 

Inne listy potrzeb

Lista sprawdzonych Uwago-Chwytaczy

  • Kontrast, dziwność (Lagun w Krakowie. Gdzie?)
  • Obalenie stereotypu (Dobra agencja SEO nie musi być droga)
  • Pytanie (Czy jesteś człowiekiem – mózgiem?)
  • Niedokończenie (12 tysięcy z SEO w rok bez inwestycji. Sprawdź, jak…)
  • Proste dokończenie (Cztery wesela i ….?)
  • Porównanie (Przemawiaj jak Trump)
  • Wyliczenie (3 domowe sposoby na ładne paznokcie)
  • Gra słów (Zacznij PUKAĆ z MaxonForte)
  • Korzyść łatwa do zaspokojenia (Schudniesz w tydzień nie ruszając się z miejsca)
  • Ograniczenia, limity (Promocja tylko do 12 marca)
  • Przynależność do ekskluzywnej grupy (Tylko dla biegaczy)
  • Aliteracja – zaczęcie od tej samej litery (Twoje Teksty Teraz Turbo)
  • Rym (Pozycjonowanie jest jak biczowanie)

Po więcej uwagochwytaczy wbijaj do NEURO-NEWSLETTERA na Linku

Check lista – jak pisać prosto?

  • Słowa: krótkie i proste
  • Zdania: krótkie i proste + jedna myśl w zdaniu
  • Akapity: krótkie, np. pytanie w nagłówku + odpowiedz w nich
  • Zwroty na TY!
  • Bez zbitek tekstu
  • Teksty: konkretne – bez pustosłowia 
  • Boldy na tym, co ważne
  • Prezentacja korzyści – w punktorach
  • Na początek najważniejsze info i na koniec
  • Zdjęcia + wideo dla ilustracji (ważne – pokaż zdjęcie twarzy!)

Więcej o pisaniu

Lista CEP’ów J.Romaniuk

  • Why – Dlaczego
  • When – Kiedy
  • Where – Gdzie
  • While / with / for Whom – Podczas jakiej czynności, z kim
  • With / for What and hoW feeling – z czym i jak się czuję

Więcej o J.Romaniuk Więcej o bardzie niż

Lista pytań do klientów (CEP, okazje, obawy)

  • Why: Co było dla Ciebie największym problemem, frustracją lub wyzwaniem, związanym z (wpisujemy problem, który marka rozwiązuje)?
  • When: Pierwszy raz z (marką) – gdzie szukałaś/eś informacji, jakie kryteria rozważałaś/eś.Jak zmieniło się Twoje życie po użyciu produktów (marki X), jakie problemy udało Ci się rozwiązać? Skąd się dowiedziałeś o marce?
  • Pytanie o obawy: Czego się obawiałaś/eś, wybierając (markę X)?
  • Where: Gdzie najczęściej korzystasz z… ? Gdzie kupujesz X? Co wpisujesz w wyszukiwarkę?
  • Kryteria: Na jakie cechy oferty (marki X) zwracałaś/eś uwagę przy wyborze i dlaczego (podaj proszę jak najwięcej szczegółów)?
  • Powód zakupowy: Co skłoniło Cię do zakupu (marki X)?
  • Okazje: Z jakiej okazji najczęściej kupujesz marki (nazwa kategorii)? Czy zdarzyło Ci się kupować … na prezent? Jeśli tak, z jakiej okazji?
  • While / with / for Whom / With / for What and hoW feeling
    Kiedy najczęściej korzystasz z… opowiedz nam taką sytuację, co czujesz, z kim byłeś/aś?

Nie przegap najnowszej wiedzy o NEURO:

Newsletter Neurocopywritingowy: zapisz się


Źródła + Lektury dla Ciebie