Blog o neurocopywritingu, trendach i strategii marki
Cześć, te listy usprawnią Twoje pisanie od jutra.
Lista potrzeb Whitmana
- Radość z życia, przedłużenie życia
- Radość z jedzenia i napojów
- Wolność od strachu, bólu i niebezpieczeństwa
- Towarzystwo seksualne
- Komfortowe warunki życia
- Bycie lepszym, wygrywanie
- Opieka i ochrona bliskich
- Aprobata społeczna
Źródło: Cashvertising, Drew Eric Whitman
Inne listy potrzeb
Lista sprawdzonych Uwago-Chwytaczy
- Kontrast, dziwność (Lagun w Krakowie. Gdzie?)
- Obalenie stereotypu (Dobra agencja SEO nie musi być droga)
- Pytanie (Czy jesteś człowiekiem – mózgiem?)
- Niedokończenie (12 tysięcy z SEO w rok bez inwestycji. Sprawdź, jak…)
- Proste dokończenie (Cztery wesela i ….?)
- Porównanie (Przemawiaj jak Trump)
- Wyliczenie (3 domowe sposoby na ładne paznokcie)
- Gra słów (Zacznij PUKAĆ z MaxonForte)
- Korzyść łatwa do zaspokojenia (Schudniesz w tydzień nie ruszając się z miejsca)
- Ograniczenia, limity (Promocja tylko do 12 marca)
- Przynależność do ekskluzywnej grupy (Tylko dla biegaczy)
- Aliteracja – zaczęcie od tej samej litery (Twoje Teksty Teraz Turbo)
- Rym (Pozycjonowanie jest jak biczowanie)
Po więcej uwagochwytaczy wbijaj do NEURO-NEWSLETTERA na Linku
Check lista – jak pisać prosto?
- Słowa: krótkie i proste
- Zdania: krótkie i proste + jedna myśl w zdaniu
- Akapity: krótkie, np. pytanie w nagłówku + odpowiedz w nich
- Zwroty na TY!
- Bez zbitek tekstu
- Teksty: konkretne – bez pustosłowia
- Boldy na tym, co ważne
- Prezentacja korzyści – w punktorach
- Na początek najważniejsze info i na koniec
- Zdjęcia + wideo dla ilustracji (ważne – pokaż zdjęcie twarzy!)
Lista CEP’ów J.Romaniuk
- Why – Dlaczego
- When – Kiedy
- Where – Gdzie
- While / with / for Whom – Podczas jakiej czynności, z kim
- With / for What and hoW feeling – z czym i jak się czuję
Więcej o J.Romaniuk Więcej o bardzie niż
Lista pytań do klientów (CEP, okazje, obawy)
- Why: Co było dla Ciebie największym problemem, frustracją lub wyzwaniem, związanym z (wpisujemy problem, który marka rozwiązuje)?
- When: Pierwszy raz z (marką) – gdzie szukałaś/eś informacji, jakie kryteria rozważałaś/eś.Jak zmieniło się Twoje życie po użyciu produktów (marki X), jakie problemy udało Ci się rozwiązać? Skąd się dowiedziałeś o marce?
- Pytanie o obawy: Czego się obawiałaś/eś, wybierając (markę X)?
- Where: Gdzie najczęściej korzystasz z… ? Gdzie kupujesz X? Co wpisujesz w wyszukiwarkę?
- Kryteria: Na jakie cechy oferty (marki X) zwracałaś/eś uwagę przy wyborze i dlaczego (podaj proszę jak najwięcej szczegółów)?
- Powód zakupowy: Co skłoniło Cię do zakupu (marki X)?
- Okazje: Z jakiej okazji najczęściej kupujesz marki (nazwa kategorii)? Czy zdarzyło Ci się kupować … na prezent? Jeśli tak, z jakiej okazji?
- While / with / for Whom / With / for What and hoW feeling
Kiedy najczęściej korzystasz z… opowiedz nam taką sytuację, co czujesz, z kim byłeś/aś?